Πώς να βγάλω περισσότερα χρήματα;
Στο συγκεκριμένο άρθρο της σελίδας μας θα δούμε τα δέκα βήματα μέσα από τα οποία μπορούμε να κατανοήσουμε τις μεθόδους που αξιοποιούν όσοι γύρω μας βγάζουν πολλά χρήματα.
Βήμα 1ο: Δημιουργία νοοτροπίας ανάπτυξης.
Για να αναπτύξουμε τη συγκεκριμένη νοοτροπία θα πρέπει αρχικά να ξεφύγουμε από τη νοοτροπία σταθερότητας που προσπαθεί να μας κρατήσει εκεί που είμαστε για να παραμείνουμε ασφαλείς.
Χρήσιμες συμβουλές για να πετύχεις το παραπάνω:
1) Το νούμερο ένα πράγμα που μας φοβίζει στον κόσμο είναι το άγνωστο και η αλλαγή. Κι αυτό διότι μας αναγκάζουν να βγούμε από το comfort zone μας. Γι αυτό αγάπησε την αλλαγή. Έτσι κι αλλιώς η ζωή μας είναι γεμάτη αλλαγές από τότε που γεννιόμαστε μέχρι και τη μέρα που θα φύγουμε. Οπότε γιατί να τη φοβάσαι;
2) Μην αφήσεις αυτό που κάνεις αν δε φτιάξεις ένα business plan για να δεις πως θα βιοποριστείς με την αλλαγή που θα κάνεις κι αν δεν είσαι έτοιμος να στρώσεις κ@λο.
3) Πάρε λελογισμένα ρίσκα. Μη ποντάρεις όσα έχεις και δεν έχεις στην ιδέα σου. Ξεκίνα με το πιο μικρό βήμα προς την υλοποίηση της βήμα, βήμα και θα δεις αν βγαίνει, ή θέλει αναπροσαρμογές και αναθεώρηση.
4) Χρησιμοποίησε την τεχνική του overlapping. Συνέχισε δηλαδή την εργασία σου, αλλά παράλληλα δούλεψε και πάνω σε αυτό που αγαπάς. Και όταν δεις ότι σου εξασφαλίζει αυτό που θες, ή τουλάχιστον τα προς το ζην μεταπήδησε είτε εξ' ολοκλήρου, είτε μερικώς.
5) Αγάπησε την πειθαρχία. Μάθε και κάνε πρακτική, κράτα σημειώσεις και αφιέρωσε χρόνο. Για να γίνεις θρύλος συνεχίζεις να μαθαίνεις να προπονείσαι να εξασκείσαι και να μη σταματάς. Η πειθαρχία φέρνει αποτέλεσμα. Σίγουρα χρειάζεται και ξεκούραση αλλά και αυτή πρέπει να γίνεται με πειθαρχία.
6) Να θυμάσαι την φράση " το να ακούς είναι πληροφορία, το να πράττεις, γνώση". Μπορείς να αξιοποιήσεις εμπειρίες άλλων για να μάθεις ώστε να αποφύγεις τυχόν λάθη, και να αντιγράψεις καλές πρακτικές, όμως τίποτα δε σε μαθαίνει το ίδιο με το βίωμα, δηλαδή την πράξη.
7) Μη σε νοιάζει τόσο τι κάνει ο ανταγωνισμός. Μη σπαταλάς χρόνο να χαζεύεις τι κάνουν οι άλλοι, δράσε και βελτίωσε τον εαυτό σου για να τους ξεπεράσεις χωρίς να συγκρίνεσαι μαζί τους. Η σύγκριση άλλωστε είναι κλέφτης ευτυχίας σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής.
8) Πάρε ιδέες και αντέγραψε καλές πρακτικές, αλλά μη βρωμίζεις το τι είσαι, και τι θες να δώσεις στον κόσμο, συγκρίνοντας το τι κάνεις ή θες να κάνεις με το τι κάνουν οι άλλοι.
9) Μεγάλο tip το συγκεκριμένο. Να θυμάσαι ο καλύτερος τρόπος να βγάλεις περισσότερα χρήματα, δεν είναι η οικονομία και η αποταμίευση (ειδικά με τον πληθωρισμό στις μέρες μας), αλλά το να αυξήσεις τα εισοδήματα σου. Κι αυτό μπορείς να το επιτύχεις είτε επενδύοντας σε κάτι, είτε ακόμα καλύτερα επενδύοντας στον εαυτό σου. Μη ξεχνάς πως αυτός θα σε καθοδηγεί μέχρι το τέλος, και αν τον εκπαιδεύσεις σωστά θα μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα και ευκολότερα.
10) Δες "πως;" Και από "που;" θα αυξήσεις τα εισοδήματα σου. Μέτρησε το εισόδημα σου σε κέρδος και όχι σε τζίρο. Ο τζίρος θρέφει τη ματαιοδοξία μας, όχι τα παιδιά μας. Υπολόγισε επομένως αυτό που θα σου μένει στο τέλος, εφόσον κάνεις αυτό που σχεδιάζεις.
11) Να ξοδεύεις για να αποκτήσεις περισσότερα όχι για να καταναλώσεις. Επένδυσε στον εαυτό σου όπως γράψαμε και προηγουμένως. Για παράδειγμα, σε courses, σε γνωριμίες με εν δυνάμει συνεργάτες, σε έναν coach και ούτω καθεξής. Όχι για να δείχνεις πιο επιτυχημένος και πιο in, αλλά γιατί όλα τα υπόλοιπα επί της ουσίας θρέφουν μόνο τον εγωισμό και τον εγωκεντρισμό μας, όντας επί της ουσίας πεταμένα λεφτά.
12) Να θυμάσαι πάντα πως η εικόνα που έχουν οι άλλοι για σένα, και σε χαρακτηρίζει, προέρχεται κυρίως από τη συμπεριφορά σου και τη νοοτροπία σου, και όχι το αυτοκίνητο σου ή τα ρούχα σου. Σίγουρα η εικόνα παίζει ρόλο ειδικά στις μέρες μας, αλλά ξεθωριάζει κι εύκολα. Ενώ ο χαρακτήρας μας δύσκολα αλλοιώνεται.
13) Χρησιμοποίησε τον κανόνα 50-30-20. Όπως εξηγεί καλύτερα από εμένα και το κανάλι του Money Minority για να αυξήσεις τις πιθανότητες σου να επιτύχεις, αποφάσισε πως για τα πάγια έξοδα (νερό, ρεύμα, πετρέλαιο, φόρους, σούπερ μάρκετ και ότι άλλο επαφίεται αυτών θα ξοδεύεις τουλάχιστον το 50% των εσόδων σου. Ξόδεψε άλλο ένα 30 % σε ότι αγαπάς και θεωρείς πως για σένα είναι βασική ανάγκη, όπως για ένα αθλητικό ζευγάρι παπουτσιών, ή να βγεις να δεις τους φίλους σου για ένα καφέ, να πας σινεμά με τον/την σύντροφο σου. Και τέλος αξιοποίησε το υπόλοιπο 20% για να επενδύσεις. Αποταμίευσε ένα 10 %, επενδύοντας στο να έχεις κάτι άμεσα διαθέσιμο σε κάποια περίπτωση έκτακτης ανάγκης, και προσπάθησε το υπόλοιπο 10 % να το επενδύσεις σε κάτι που έχει αξία και δίνει υπεραξία όπως μία επίσκεψη σε ένα μουσείο, μία εκδρομή ή ένα ταξίδι, και φυσικά σε οποιαδήποτε μέθοδο ή τρόπο αυτοβελτίωσης που σε βάθος χρόνου έχει μόνο να σου προσφέρει.
14) Τέλος να θυμάσαι τα λεφτά δεν φέρνουν την ευτυχία. Ούτε και η πείνα βέβαια. Για αυτό εστίασε στα τρία πεδία που μπορούν να σου αποφέρουν ευτυχία στη ζωή σου. Χρόνος, ενέργεια και χρήμα. Σκέψου που αφιερώνεις και σε τι ποσοστό, καθένα από τα παραπάνω τρία και θα βρεις τι πρέπει να αλλάξεις για να βελτιώσεις τη ζωή σου άμεσα σε όλα τα επίπεδα . Έπειτα θέσε ξεκάθαρους στόχους, όπως για παράδειγμα τι κέρδος θα θέλατε να έχετε απ' την επιχείρηση σας και θα δείτε πως αν στοχοθετήσετε σωστά δύσκολα τα πράγματα δε θα έρθουν όπως τα ονειρεύεστε.
Βήμα 2ο: Ανέπτυξε την εμπιστοσύνη στην επιχειρηματική σου κρίση.
1) Μη ρωτάς ανθρώπους που δεν έχουν κάνει αυτό που θες να κάνεις, αν θα πρέπει να το τολμήσεις και κυρίως πως να το κάνεις. Ρώτησε ανθρώπους που αποδεδειγμένα έχουν επιχειρήσει και έχουν κάνει πράγματα.
2) Να μη συγκρίνεσαι με κάποιον που βρίσκεται στο επίπεδο 10. Δε μπορεί η 10η χρόνια κάποιου σ' ένα αντικείμενο να συγκριθεί με τον δικό σου πρώτο χρόνο. Έχει εννιά χρόνια παραπάνω εμπειρίας. Όμως αν έχει χάσει τον ενθουσιασμό του είναι ευκαιρία σου να τον χτυπήσεις και να λάβεις το μερίδιο της αγοράς που σου αναλογεί. Επίσης προσπάθησε να αποφύγεις κάθε σύγκριση του τύπου αυτός κάνοντας κάτι παραπλήσιο βγάζει τόσα, ενώ εσύ τόσα. Ρώτησε εκείνους αν θες, πώς τα κατάφεραν, φτιάξε κύκλο με ανθρώπους που σχετίζονται με το όραμα σου. Και μη περιμένεις Μπράβο από την αρχή, από κανέναν πέραν ίσως κάποιων λίγων συγγενών και φίλων. Τα πολλά Μπράβο θα τ' ακούσεις μόλις κάνεις κάτι σημαντικό στο τομέα σου, όχι πριν το κάνεις επειδή απλά το επιχειρείς.
3) Δοκίμασε καινούργια πράγματα για να χτίσεις αυτοπεποίθηση. Όσο περισσότερα πετυχαίνεις σε διάφορους τομείς, τόσο πιο έντονα θα νιώθεις πως μπορείς να πετύχεις και σε αυτό που θες να κάνεις. Ξεκίνα για παράδειγμα να πηγαίνεις σε μικρές πεζοπορίες με πεπειραμένους οδηγούς, για ζωγραφική, ράφτινγκ ή οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα μπορεί να σε βοηθήσει και να αποκτήσεις νέες δεξιότητες, αλλά κυρίως να αποκτήσεις αυτοπεποίθηση και καλύτερη επικοινωνία με τους άλλους.
4) Επικεντρώσου στα πράγματα που μπορείς να ελέγξεις και να ορίσεις και μόνο με αυτά. Όλα τα άλλα είναι χαμένος χρόνος και φαιά ουσία. Το να κλαίγεσαι γιατί το κράτος σκοτώνει την επιχειρηματικότητα, αν θα ρθει ή όχι μία πανδημία, ή το τι γίνεται στις ειδήσεις και πόσο έχει αλλάξει ο κόσμος, δεν μπορώ να τα ελέγξω. Μπορώ όμως να ορίσω πως θα αξιοποιήσω το χρόνο μου, τι προϊόν θα παρέχω, τι τιμολογιακή πολιτική θα ακολουθήσω και ούτω καθεξής. Αυτά μπορούμε να ορίσουμε εμείς, αλλιώς επιτρέπουμε να είμαστε σκλάβοι των διαθέσεων κάποιου άλλου ή άλλων καταστάσεων.
5) Συνέχισε να επενδύεις στον εαυτό σου. Να εξασκείσαι σε αυτό που είσαι καλός ή προπονήσου σε αυτό που δεν είσαι καλός. Όσο περισσότερο εξασκείσαι σε κάτι, τόσο καλύτερος θα γίνεις. Αρκεί να έχεις κάποιον να σε καθοδηγεί. Διότι αν κάτι το κάνεις λάθος και δεν έχεις κάποιον να στο πει, μπορεί να συνεχίσεις απλά να διαιωνίζεις το λάθος. Τα πάντα θέλουν κάποια καθοδήγηση, τουλάχιστον στην αρχή.
6) Να είσαι με ανθρώπους που κάνουν κάτι παρόμοιο. Αν είσαι δίπλα σε τεμπέληδες, τεμπέλης θα γίνεις, και η επιχειρηματική σου κρίση δεν θα αναπτυχθεί διότι δεν θα μπεις στη διαδικασία να προσπαθήσεις.
7) Εστίασε στο στόχο σου. Αν λοξοδρομείς θα πας αργά κι αν πας αργά κάποιος άλλος Θα σε προλάβει. Κάθε μέρα αφιέρωσε λίγο σε αυτό που θες. Μην είσαι όλο στα social. Από εκεί που φεύγει χρόνος, φεύγει και αυτοπεποίθηση. Δεν υπάρχουν έτοιμες λύσεις. Όλοι θέλουμε την πρακτική συμβουλή αλλά όταν την ακούμε δυστυχώς συνήθως κρατάμε αποστάσεις.
8) Να θυμάσαι εγγυήσεις δεν υπάρχουν. Το μόνο σίγουρο είναι πως αν δεν προσπαθήσεις σίγουρα δεν μπορείς να πετύχεις.
9) Εμπνεύσου από κάποιον που έχει πετύχει να βγάζει πολλά. Δες τη διαδικασία και τον κόπο του όμως, και αναρωτήσου αν είσαι διατεθειμένος για τις θυσίες που έκανε κι εκείνος. Όλοι θαυμάζουν τη δόξα και το χρήμα, και τα επιθυμούν, όμως το κυνήγι για αυτό και τις θυσίες που πρέπει να κάνεις τις ξεχνούν. Αν διατίθεσαι ή όχι να κάνεις τις θυσίες αυτές έγκειται στο τι θες εσύ πραγματικά.
10) Να θυμάστε η πρόοδος, που προέρχεται μέσα από την επίπονη και επίμονη προσπάθεια νίκα την τελειότητα και το ταλέντο. Δεν υπάρχει άνθρωπος που μόνο με το ταλέντο πήγε μπροστά. Μπορεί να ξεκίνησε από άλλη αφετηρία, αλλά αν δεν προσπαθήσεις και δε μοχθήσεις δε θα καταφέρεις όσα επιθυμείς. Η εκπλήρωση στόχων απαιτεί προσπάθεια, δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Και να θυμάστε "Ποτέ δεν θα είναι όλα ιδανικά για να ξεκινήσετε. Απλά κάνε την πρώτη, πιο απλή κίνηση. Η πιο ιδανική στιγμή είναι τώρα.
11) Προσπάθησε τέλος αν έχεις επιχείρηση να αφιερώνεις και λίγο χρόνο σ' εσένα, την οικογένεια σου και όσους αγαπάς. Διότι πολλοί έχοντας μία επιχείρηση πέφτουν στην παγίδα να σκέφτονται συνεχώς πως θα την εξελίξουν, ή θα τη συντηρήσουν και δεν αφιερώνουν χρόνο στον εαυτό τους και τους οικείους τους δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα σε προσωπικό επίπεδο. Τα οποία ακολουθούν εν συνεχεία και στην εργασία τους. Γι αυτό δώσε στον εαυτό σου ένα Σαββατοκύριακο ή μία Κυριακή έστω, ώστε να κάνεις κάτι όμορφο ή σπάνιο για τον εαυτό σου. Εκείνος είναι ο πιο σημαντικός στη ζωή σου και όχι η επιχείρηση σου. Πρέπει αυτά να μάθεις να τα διαχωρίζεις.
Βήμα 3ο: Eπανασχεδίασε το επιχειρησιακό σου μοντέλο.
Αρχικά αναλογίσου και ρώτησε τον εαυτό σου τα εξής τρία πράγματα:
Ι) Τι προσφέρω;
ΙΙ) Πως βγάζω λεφτά απ' αυτό;
ΙΙΙ) Πως αυτό μπορεί να γίνει βιώσιμο;
Δεν πρέπει να σε ενδιαφέρει κατά κύριο λόγο το τί κάνει η αγορά ως ανταγωνισμός. Αλλά να ξέρεις τι προσφέρεις και ποια είναι η προστιθέμενη αξία σου. Μην μειώσεις το προϊόν σου και αυτό που αξίζεις να λάβεις στηριζόμενος στο τί κάνουν οι άλλοι. Απλά βρες τι θες και μπορείς να προσφέρεις, και πόνταρε σε αυτό απαντώντας πρώτα στις ερωτήσεις που προαναφέρθηκαν.
1)Απαντώντας στην πρώτη ερώτηση "τι προσφέρω;" μπορούμε να αναλογιστούμε σε ποιους απευθύνεται αυτό που δίνουμε, τι πρόβλημα πάω να λύσω το οποίο η αγορά δε το έχει λύσει, ή αν το έχει κάνει δε το έχει κάνει σε όλο το φάσμα, και τέλος τι θα κάνω καλύτερα απ' τους άλλους για να εδραιωθώ με κάποιο τρόπο στην αγορά;
2) Έπειτα με την απάντηση στην ερώτηση "Πώς βγάζω λεφτά από αυτό;" , μπορούμε να καταγράψουμε και να ιεραρχήσουμε πιθανές τακτικές που θα μας βοηθήσουν να έχουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εισροή χρημάτων.
Ας δούμε λοιπόν κάποιες βασικές τακτικές που ακολουθούν οι κολοσσοί της αγοράς.
i) Φθηνό και σχετικά καλό προϊόν, που απευθύνεται σε ευρύ κοινό. Τέτοια παραδείγματα είναι τα Jumbo και τα Zara.
ii) Πολύ ακριβό και εξαιρετικής ποιότητας προϊόν που απευθύνεται σε πολύ λίγους. Όπως για παράδειγμα η αυτοκινητοβιομηχανία της Ferrari (αξίζει να δείτε το βίντεο του Mikeus για το συγκεκριμένο θέμα).
iii) Φθηνό και σχετικά καλό για το ευρύ κοινό προϊόν, με ακριβά αναλώσιμα, όπως κάνουν οι περισσότερες εταιρίες εκτυπωτών.
iv) Παροχή υπηρεσιών με συνδρομή. Όπως για παράδειγμα το netflix ή η Nova.
v) Πυραμιδοειδής ανάπτυξη εταιριών (Multilevel), όπως για παράδειγμα η Αvon.
vi) Pop up stores , μία ιδέα που ξεκίνησε στο Λος Άντζελες το 1997, με εταιρίες να αποφασίζουν ότι θα κάνουν τρελές προσφορές για περιορισμένο χρονικό διάστημα έως ότου ξεπουλήσουν και μετά από καιρό το ξανακάνουν και ούτω καθεξής.
vii) Freemium εταιρίες όπως για παράδειγμα το LinkedIn όπου σου δίνει κάτι δωρεάν αλλά για αναβαθμισμένες παροχές πληρώνεις όπως και τα παιχνίδια στο κινητό μας.
viii) Υπάρχουν επίσης τα μοντέλα των αεροπορικών, που ανάλογα της ώρας με μεγάλη ζήτηση αυξάνουν τις τιμές και αντίστροφα τις μειώνουν, ειδικά οι εταιρίες low cost όπως η Ryanair και η Wizzair.
xi) Κάνοντας εκπτώσεις ανάλογα με τις υπηρεσίες που παρέχεις ή το προϊόν. Δηλαδή κάνεις evolve (προϊοντοποιείς) την υπηρεσία σου. Προπληρώνεσαι για μέρος αυτής ή και ολόκληρη μειώνοντας το ρίσκο στο ελάχιστο. Μη ξεχνάμε άλλωστε πως αν κάποιος πληρώσει δύσκολα δεν θα έρθει. Επομένως, ψάξε να βρεις τρόπους να σου φέρουν λεφτά οι άλλοι.
x) Για να γίνει βιώσιμο αυτό που κάνεις σκέψου το μοντέλο σου. Αν πας στο digital marketing πώς θα κερδίσεις; Αν απλά χρησιμοποιείς το ίντερνετ πως θα κερδίσεις; Μήπως να χρησιμοποιήσεις τον πατροπαράδοτο τρόπο του τηλεφώνου; Όλα αυτά πρέπει να τα βάλεις σε μία ζυγαριά και να δεις τι σε βολεύει. Μη ξεχνάς ότι για να είσαι ανταγωνιστικός, θα πρέπει πρώτα να είσαι βιώσιμος, και το να σαι βιώσιμος δεν εμπεριέχει κάποια εγγύηση. Πρέπει συνεχώς να δουλεύεις πάνω σε δράσεις που θα σε εδραιώσουν.
Βήμα 4ο: Δημιούργησε κανάλια πωλήσεων
Βρες διαφορετικούς τρόπους και δρόμους για να φτάσεις στον καταναλωτή και απέφυγε αν μπορείς τους μεσάζοντες.
Προσπάθησε να δημιουργήσεις κανάλια πώλησης offline, που συνεπάγεται καταστήματα στη φυσική τους παρουσία, και online, που σημαίνει στο διαδίκτυο.
Όποια εταιρεία πλέον δεν έχει online παρουσία θα κλείσει. Έστω ένα e-shop, ή μια διαφήμιση μέσω facebook, youtube, site και τα λοιπά είναι καλύτερη από την μηδενική παρουσία στον ψηφιακό κόσμο. Αλλά οπωσδήποτε η online παρουσία θα πρέπει να συνοδεύεται από κάποια φυσική παρουσία την οποία ο υποψήφιος πελάτης πολύ πιο εύκολα θα μπορεί να εμπιστευτεί.
Βήμα 5ο: Tιμολογιακή πολιτική
Το κόστος προϊόντος είναι επί της ουσίας η εξοικονόμηση του χρόνου μας. Αν διώξεις κάποιον υπάλληλο για παράδειγμα, μπορεί να βελτιώσεις την εκταμίευση σου , όχι το κόστος σου όμως. Γιατί τη δουλειά του θα πρέπει να την κάνεις εσύ ή κάποιος άλλος, οπότε η παραγωγικότητα θα παραμείνει ως έχει ή θα χειροτερέψει. Άρα θα χάσεις χρόνο που ο χρόνος όλων μας είναι χρήμα, και πιθανότατα ένα καλό εργαλείο που απλά δεν ήξερες πως να το αξιοποιήσεις.
Για αυτό τον λόγο δε θα πρέπει να σκεφτόμαστε στενόμυαλα και να είμαστε συγκεντρωτικοί. Η τιμή να θυμάστε πως είναι ένα εργαλείο. Πρωτίστως Μάρκετινγκ, έπειτα Κερδοφορίας, ακολούθως Επίγνωσης του κατώτατου ορίου για το οποίο δεν αξίζει να κάνεις κάτι, και τέλος της Αξίας που προσφέρεις στον πελάτη σου. Είτε αυτή είναι ψυχολογική όπως είναι οι μεταμοσχεύσεις μαλλιών, τα κέντρα αδυνατίσματος και τα προϊόντα ομορφιάς, είτε χειροπιαστή όπως είναι για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο, ένα κούρεμα ή δέκα κιλά πατάτες.
Δες αν είσαι αριθμητικά ικανοποιημένος απ' την τιμή που θέτεις; Σκέψου τί περιθώριο κέρδους σας αφήνει η κάθε τιμή; Τι τζίρο κάνετε; Από πού έρχεται, και πόση είναι η κερδοφορία αυτού που παρέχετε;
Αν ξέρεις τα παραπάνω, μπορείς να χτίσεις μια κερδοφόρα τιμολογιακή πολιτική. Μη μένεις στο τι σου λέει η ψυχολογία, ή ο περίγυρος.
Αν η τιμή που έχεις είναι πάρα πολύ χαμηλή σημαίνει ότι εσύ δεν πιστεύεις στο προϊόν σου, και απλά το σκοτώνεις. Και αυτό.....Και την αγορά, αλλά και την τσέπη σου.
Μία σημαντική συμβουλή που θα σου έδινα λοιπόν είναι στο κόστος προϊόντος να βάζετε μία τιμή κατ' ελάχιστο, που θα αφορά τη δική σας πληρωμή πρώτα.
Ο χρόνος σας είναι χρήμα, μη το ξεχνάτε. Το αξίζετε.
Μην κάνετε εύκολα ειδικές τιμές. Ακόμα και ως promotion. Γιατί όλοι θα περιμένουν να ρίξετε τις τιμές ή θα σας κάνουν παζάρια γιατί είδαν ότι τους παίρνει.
Αν δεν αντέχετε το παζάρι απεμπλακείτε με μία δικαιολογία του τύπου δεν μου επιτρέπει ο οικονομικός μου διευθυντής να κάνω εκπτώσεις και ούτω καθεξής.
Η τιμή είναι εργαλείο, και το τζάμπα δεν είναι τιμή. Θα πρέπει ωστόσο να σας ενημερώσω πως κατά μέσο όρο για μία εταιρία που ανοίγει σήμερα, χρειάζεται τουλάχιστον 2,5 χρόνια για να βρεθούμε στο σημείο μηδέν όπως το λένε οι masters της επιχειρηματικότητας, και από εκεί κι έπειτα να ξεκινήσει η διαδικασία κερδοφορίας, εφόσον όντως η ιδέα μας έχει ανταπόκριση στο κοινό που απευθύνεται.
Καλό είναι ωστόσο το να μην πάθουμε break in, να μην μπούμε μέσα δηλαδή. Πρέπει τα ρίσκα μας να τα παίρνουμε με μέτρο και προσπαθώντας μέσω ανάλυσης SWOT να δούμε μέχρι που μας "φτάνουν τα πόδια μας".
Στις τιμές ωστόσο μη ξεχνάτε πως πάντα ελέγχουμε το ψυχολογικό όριο. Επειδή μένουμε πάντα στο πρώτο νούμερο το 4,99 ευρώ, είναι όντως στο μυαλό μας πολύ καλύτερο από το 5,10 ευρώ.
Δείτε ποια τιμή αναδεικνύει το προϊόν σας. Μπορεί να σηκώνει ο καταναλωτής και κάτι παραπάνω. Πρέπει ο πελάτης να πληρώνει και το brand σας.
Στην τιμή αποτυπώνεται και η εμπειρία του πελάτη, οπότε αν η εμπειρία των πελατών σας είναι καλή γιατί να μη δεχτούν μία λελογισμένη αύξηση για τα καλά προϊόντα που τους προσφέρετε.
Tip : Αν θες να πουλήσεις κάτι ανάμεσα σε δύο προϊόντα περισσότερο, βάλε μία βάση πολύ ακριβή, και δίπλα κάτι που δείχνει αρκετά πιο φθηνό και συμφέρον, ενώ η τιμή του είναι αυτή που συμφέρει εσένα. Με αυτό το όριο ο καταναλωτής θεωρεί πως κερδίζει κάτι σημαντικό ενώ στην πραγματικότητα εσείς κερδίζετε αυτό που είχατε θέσει ως στόχο έχοντας έναν ικανοποιημένο πελάτη.
Βήμα 6ο: marketing Δηλαδή πώς να βγάλεις κάτι στην αγορά και από την αγορά.
Στο συγκεκριμένο βήμα θα δούμε πως μπορούμε να επιμηκύνουμε την περίοδο που κάνουμε τζίρο, δηλαδή της κερδοφορίας μας.
Αρχικά φτιάξει marketing plan της επιχείρησης που θες να δημιουργήσεις.
Για να σε βρει ο καταναλωτής πρέπει να του δώσεις αξία. να παραγγείλεις κάτι που να θέλει να δει κάθε φορά όσο πιο συχνά γίνεται.
Μη δώσεις ούτε ευρώ για διαφήμιση όπως google ads. Πριν δοκιμάσεις όλα τα free εργαλεία όπως YouTube instagram και ούτω καθεξής.
Να σαι αυθεντικός στην επικοινωνία.
Τρόποι να μαζέψεις πελάτες:
1) να έχεις πολύ συχνή παρουσία και συνέπεια. Να είσαι συνέχεια μπροστά τους με κάτι που εκφράζει το προϊόν σου.
2) χρησιμοποίησε το μη πληρωμένο μάρκετινγκ όπως τα social media. Επέλεξε Αν είναι προσωπικό ή επαγγελματικό και μη σε νοιάζει να τσαλακωθείς.
3) διαμόρφωση σωστά το site για να δεις αν ο άλλος κατανοει τι πουλάς.
4) ζήτησε εγγράφως την άδεια ικανοποιημένων πελατών για να δημοσιοποιήσεις τις απόψεις τους. Δεν νοείται να μην έχεις μεταπωλητές των προϊόντων σου, που είναι ήδη ευχαριστημένοι πελάτες.
5) εξετάστε αν πουλάτε κάτι από το site όπως blogging.
6) όταν κάνεις κάτι για promotion δωρεάν, να υπολογίζεις γιατί το κάνεις και τι όφελος θα έχεις από όλο αυτό.
Τιπ: στη φιλανθρωπία δώσε από το πλεόνασμα σου και όχι το έλλειμμα σου. Better π than perfect.
Βήμα 7ο: marketing και νέες συνθήκες εργασίας.
Ενέργεια ίσον χρόνος και χρήμα
Αξιολόγησαι πόσο κόστισε κάθε πιθανός καταναλωτής. Πχ ένα κλικ σε μια διαφήμιση σας, ένα σχόλιο στο φβ κτλ.
Βρείτε φθηνούς τρόπους να αποκτήσετε καταναλωτές.
Tip: Χτίσε λίστα υποψηφίων πελατών και έχετε ένα πλάνο πως θα την χρησιμοποιήσετε. Πχ θα στέλνω ένα μέιλ , άρθρο προσφορά μια φορά την εβδομάδα, ή το μήνα.
Μάθετε πόσοι άνοιξαν αυτό που στείλατε.
Τζίρος μείον εξοδα ίσον κερδοφορία.
Να πηγαίνετε για την κερδοφορία όχι τον τζίρο.
Λίγη προσοχή στα GDPR.
Όμως μπορείτε με έμμεσο τρόπο να τα παρακάμψετε.
Μιλάω για τη δουλειά μου σημαίνει προώθηση , και μείνετε συνδεδεμένοι .
Να νιώθω συνεχώς την παρουσία σας χωρίς να γίνεστε φορτικοι.
Βρείτε τι θέλετε να ορίζει το προϊόν σας.
2) Απαντηστε γιατί θέλετε followers. Για τη ματαιοδοξία σας ή για να έχετε αντίκτυπο σ όσους απευθύνεστε.
3) Χτιστεί εμπιστοσύνη με τον πελάτη. Έτσι τον κάνεις από εν δυνάμει πελάτη, πελάτη.
Να έχετε εύκολη πρόσβαση στον υποψήφιο πελάτη στο τι παρέχεται.
4) πήγαινε εκεί όπου νιώθεις καλύτερα, όχι εκεί μόνο που βλέπεις το χρήμα.
5) Το βιβλίο το κρίνεις και από το εξώφυλλο, για αυτό δίνεται σημασία σε όλα τα στοιχεία και στάδια μιας πώλησης. Το πακέτο μετράει.
6) Σκεφτείτε πόσους μπορείτε να εξυπηρετήσετε.
7) Σκεφτείτε ποιο είναι το πρόβλημα που λύνετε. Αν το βρείτε, τότε τον ακροατή τον κάνεις πελάτη.
8) Φροντιστε να αυξάνετε την παραγωγικότητα στο χώρο εργασίας.
Βήμα 8ο: Το αποτύπωμα της αξίας σας.
1) Σκεφτείτε στη διαδρομή την επαφή με τον πελάτη. Απ' την πρώτη επαφή μέχρι την κατανάλωση. Δείτε τι σημεία επαφής έχει με το προϊόν σας ο πελάτης σας και τι εικόνα μπορεί να σχηματίσει.
Survey monkey.com -ερευνα για τα στατιστικά μας ή στορυ σε εξιτ Πολ.
2) Μη μένετε στη γκρίνια για τις τιμές. Αλλά στο πως θα ξεχωρίσετε ώστε ο άλλος να παίρνει ένα όφελος ικανό να σας επιλέξει.
Αξία που αντιλαμβάνεται ο πελάτης=Οφέλη - Κόστος(όπου κόστος δεν είναι μόνο η τιμή αλλά και το ποσό εύκολα μπορώ να το βρω, να το πάρω κοκ.
3) Αναρωτηθειτε τι αν έκανα διαφορετικά θα μου έφερνε μεγάλο όφελος;
4) Κάντε πρόβα στον καθρέφτη και πιστέψτε σ αυτό που παρέχετε, αν θέλετε να ξεχωρίσετε.
ΒτΒ χονδρική Business to Business
5) Χτιστέ μάρκα ανάλογα με το μέγεθός σας. Πχ κουκουραδες και φραντζαιζ.
NPS =Net Promited Score
Οι μεγάλες εταιρείες εξετάζουν πόσοι από τους πελάτες τους θα συνιστούσαν το προϊόν τους σε νέους πελάτες ώστε να αποκτήσουν μεταπωλητές.
6) Φτιάξτε το δικό σας NPS.
7) Όντως δεν είμαστε ε αναντικατάστατοι , αλλά όλοι έχουμε μερίδιο στην αγορά και αν είστε αυθεντικοι τότε σίγουρα θα βρείτε το δρόμο και δε θα στε αντίγραφα, ή καλά καχεκτυπα.
Βημα 9ο: Πως να χτίσεις αυθεντικότητα;
1) Μην πέφτετε αν δεν πετύχει κάτι με την πρώτη. Συμβαίνει σε όλους . Να έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας.
2) Αυθεντικότητα περίπου ίδιο με ελαστικότητα. Όσο κι αν τεντωθώ δε θα σπάσω, θα επανέλθω και θα μαι λειτουργικός και πάλι.
3) Συγκεντρωθείτε στο μικρό Τάσο που έχετε να κάνετε τώρα μπροστά σας.
4) Να ξέρετε πως η στασιμότητα είναι χειρότερη απ' την οπισθοχώρηση γιατί μειώνει την αυτοπεποίθηση μας.
5) Η περίοδος μπορεί να ναι αργή. Αλλά κάθε πρόοδος είναι σημαντική.
6) Too much analysis brings paralysis. Δες πώς λύνεται κάτι όχι γιατί συνέβη. Δες τι μπορείς να κάνεις διαφορετικά για να λύσεις ένα προβλήμα.
7) Μη ψάχνεις την επιβεβαίωση ώστε να συνεχίσεις μέσα από την άρνηση ή την αποδοχή. Έχετε κάποτε ανθρώπους να σας εμπνέουν και να σας βοηθούν και πιστέψτε σε εσάς, κι ακολουθήστε τα όνειρα σας και τις ιδέες σας με πάθος.
8) Να παραδέχεστε τα λάθη σας, για να μπορέσετε να τα λύσετε.
9) Να συνδέεσαι συνέχεια με το γιατί ξεκίνησες αυτό που κάνεις.
10) Ψάξτε στο Google απαντήσεις στα ερωτήματα σας.
11) Αποκτήσετε δίκτυο υποστήριξης.
12) Αντιμετωπιστε το φόβο σας και έλεγξτε τι θα νιώθετε άμεσα και στο μελλον γι αυτό που κάνατε εξαιτίας του φόβου.
Βήμα 10ο : Ένα νέο μυστικό όπλο.
Η συνεισφορά μας. Τι δίνουμε πίσω στο κοινό μας, στην κοινότητα.
Κάντε φιλανθρωπικό έργο , διαφημίζοντας τον εαυτό σας κάνοντας καλό.
Ή βρείτε κάτι που μιλάει στην καρδιά σας. Πχ μιλήστε αφιλοκερδώς στα σχολεία, κυρίως δημόσια.
Πάντα υπάρχουν οι λιγότερο ευνοημένοι. Δώστε τους κάτι
Μην ακούτε τους κακοθελητες που θα που γι αυτό το έκανες.
Δεν είναι ντροπή να θες να πουλήσεις κάτι. Ντροπή είναι το να τυλίγεις κάτι με δήθεν αξία ενώ δεν έχει. Δώστε αξία , συνεισφέρετε και θα ανταμειφθείτε.
Καλύτερα να ναι η κατσίκα του γείτονα παχουλή και όμορφη γιατί λόγω κοινωνικής πίεσης το πιθανότερο είναι να γίνει και η δική σας.
Μην χαίρεστε με τη αποτυχία του άλλου. Άλλωστε μέσα από αποτυχίες χτίζεται η επιτυχία.
Σχηματίστε μια τυπική ομάδα για να αναπτυχθείτε τοπικά. Προσφέρετε , και σκεφτείτε πως μπορεί να πάει αυτό.
Στσπειρωθειτε και ανταλλάξτε ιδέες όχι γνώμες. Εμπειρίες. Για αυτό υπάρχουν τα κλαμπς=Κοινότητες.
Βιβλία :Φτωχός μπαμπάς , πλούσιος μπαμπάς
Απελευθέρωσε το γίγαντα που έχεις μέσα σου(Τόνυ Ρόμπινς)